بیش از ۵۰ میلیون نفر کاربر اسپیکر هوشمند در ایالات متحده

0

بیش از ۵۰ میلیون نفر کاربر اسپیکر هوشمند در ایالات متحده

این روزها اسپیکرهای هوشمند طرفداران بسیاری پیدا کردند و حتی شرکت ها نیز با مشاهده این وضعیت تصمیم گرفتند به تولید اسپیکر هوشمند مبتنی بر دستیار دیجیتالی هوشمند بپردازند.

وب سایت Voicebot.ai اعلام کرده است که تعداد کاربران بزرگسال آمریکایی که از اسپیکر های هوشمند استفاده می کنند به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

چرا که تعداد کاربران بزرگسالان آمریکایی که از اسپیکر های هوشمند استفاده می کنند در طول ۲ سال به میزان ۴۷.۳ میلیون کاربر که برابر می شود با ۲۰ درصد از جمعیت بزرگسال آمریکا افزایش یافته است این آماری که وب سایت Voicebot.ai اعلام کرده است.

به این معنی است که در واقع یک پنجم از جمعیت بزرگسال آمریکا از اسپیکر های هوشمند استفاده می کنند که می توان گفت آمار نسبتا قابل توجهی می باشد.

البته نمی توان با قطعیت گفت که چنین آماری تنها مختص کاربران بزرگسال آمریکایی می باشد چرا که با در نظر گرفتن این مسئله که امروزه در اکثر خانه های آمریکایی یکی از بزرگسالان دارای یک اسپیکر هوشمند است اما مشخص نیست که آیا همان شخص بزرگسال از اسپیکر هوشمند استفاده می کند یا بزرگسالان دیگر نیز از آن استفاده می کنند و آیا کودکانی که در خانه نیز هستند از آن اسپیکر استفاده می کنند یا خیر ؟

بنابراین احتمال اینکه خود فرد بزرگسال کاربر اسپیکر هوشمند در منزل نباشد وجود دارد.

براساس چنین مسئله ای که همسر، هم اتاقی و یا یکی از اعضای خانواده می تواند به عنوان یک کاربر اسپیکر هوشمند در نظر گرفته شود و این مسئله تنها به بزرگسالان اختصاص داده نمی شود باید گفت که مقایسه ی آماری تعداد کاربران اسپیکر های هوشمند خیلی دقیق تر از بررسی آمار کاربران سایر محصولات هوشمند مانند کاربران تلفن های همراه هوشمند می باشد.

کاربران اسپیکرهای هوشمند

هر کاربر تلفن هوشمند مختص خود یک موبایل هوشمند دارد بنابراین اگر بخواهیم برای مثال آمار تعداد کاربران تلفن های همراه هوشمند آیفون ۶ را بررسی کنیم خیلی راحت تر است.

زیرا هر تلفن همراه هوشمند مختص یک کاربر می باشد اما در زمینه ی بررسی تعداد آمار کاربران اسپیکر های هوشمند این مسئله پیچیده می باشد چرا که ممکن است چند فرد در یک خانه از یک اسپیکر هوشمند استفاده کنند.

بنابراین مقایسه ی پذیرش اسپیکر های هوشمند با دیگر فناوری ها به صورت دقیق تری انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط
بهترین خودروهای جایگزین کراس اوور و شاسی بلند جدید

البته با وجود اینکه مقایسه ی آماری تعداد کاربران اسپیکر های هوشمند با کاربران سایر محصولات به صورت دقیق تری صورت می گیرد اما میزان مدت زمانی که این تعداد از کاربران جذب اسپیکر های هوشمند شده اند در مقایسه با مدت زمانی که کاربران جذب سایر محصولات شده اند خیلی کمتر است.

برای مثال حدود ۱۳ سال طول کشید تا آمار تعداد کاربرانی که از تلویزیون ها استفاده می کردند به مرز ۵۰ میلیون نفر برسد.

در صورتی که اگر بخواهیم این آمار را با تعداد کاربرانی که در مدت کمی جذب اسپیکر های هوشمند شده اند مقایسه کنیم می توانیم بگوییم که در مدت ۲ سال آمار تعداد کاربرانی که از اسپیکر های هوشمند استفاده می کنند به مرز ۵۰ میلیون رسید.

می توانیم چنین مقایسه ای را بین اینترنت و فیسبوک نیز انجام دهیم چرا که فیسبوک نیز توانست حدود ۲ سال همین میزان از کاربران را به سمت خود جذب کند اما ۴ سال طول کشید تا دسترسی به اینترنت در اختیار ۵۰ میلیون نفر قرار گرفت.

شاید فکر کنید چنین قیاسی با سرعتی که در رشد تکنولوژی وجود دارد چندان منطقی نمی باشد.

حدود تحقیق در بین افراد

در تحقیقی که در ژانویه ی ۲۰۱۸ بین ۱۰۵۷ نفر از بزرگسالان آمریکایی صورت گرفته است علاوه بر اینکه بر روی مسئله ی مالکیت دستگاه مانور داده شود، خصوصیات مالکان اسپیکر های هوشمند را نیز بررسی کرده است.

به گونه ای که ۵۷.۸ درصد از مالکان اسپیکر های هوشمند مرد و ۴۲.۲ درصد از مالکان این اسپیکر ها زن می باشند.

چنین آماری نشان دهنده ی این مسئله است که کاربران اسپیکر های هوشمند نیازی نمی بینند که بیش از یک اسپیکر هوشمند خریداری کنند و آن را در خانه استفاده کنند و همین مسئله باعث شده است تا شرکت هایی مانند آمازون ، گوگل و اپل که اسپیکر های هوشمندی را طراحی و تولید کرده اند نا امید باشند چرا که این سازندگان با در نظر گرفتن این مسئله که هر خانواده ای تنها به خرید یک اسپیکر هوشمند بسنده می کند در تلاش هستند تا اسپیکر هوشمند خود را به اسپیکر هوشمند خانگی تبدیل کنند.

براساس تحقیق انجام گرفته ۶۷.۵ درصد از کاربران اسپیکر های هوشمند تنها یک اسپیکر دارند و ۱۹.۳ درصد از این کاربران دارای ۲ اسپیکر هوشمند هستند و درصد خیلی کمی از این کاربران دارای سه یا چهار اسپیکر هوشمند می باشند.

مطالب مرتبط
اپل و ادامه داشتن ماجرای نقض پتنت

البته با توجه به این آمار می توان گفت که شرکت های طراح و تولید کننده ی اسپیکر های هوشمند می توانند به مشتریان بالقوه بیشتری محصولات خود را به فروش برسانند چرا که به طور میانگین ۱.۸ دستگاه اسپیکر هوشمند به ازای هر مصرف کننده وجود دارد.

مکان استفاده اسپیکرهای هوشمند

در این تحقیق شرایط و یا مکان هایی که کاربران تمایل دارند از اسپیکر های هوشمند استفاده کنند نیز بررسی شده است و نتیجه ی آن بدین شکل می باشد که کاربران اسپیکر های هوشمند علاقه دارند تا از اسپیکر های خود در اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق کار استفاده کنند.

به گونه ای که میزان کاربرانی که تمایل دارند از اسپیکر های هوشمند خود در اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق کار استفاده کنند به ترتیب برابر با ۴۵.۹ درصد، ۴۱.۴ درصد، ۳۶.۸ درصد و ۱۰.۹ درصد می باشد.

با توجه به این آمار می توان گفت که میزان کاربرانی که تمایل دارند تا از اسپیکر های هوشمند در اتاق نشیمن استفاده کنند از سایر کاربران که تمایل دارند از اسپیکر های هوشمند خود در اتاق خواب، کار و آشپزخانه استفاده کنند بیشتر است و البته میزان کاربرانی که تمایل دارند از اسپیکر های هوشمند خود در اتاق کار استفاده کنند کمترین درصد را دارند.

با توجه به تمامی این آمارها احتمال می دهیم یکی از روش هایی که باعث می شود فروش اسپیکر های هوشمند افزایش پیدا کند طراحی و توسعه ی هر چه بیشتر اپلیکیشن های موسیقی و سرگرمی می باشد که کاربران اسپیکر های هوشمند با جفت کردن تلفن های همراه هوشمند خود با اسپیکر های هوشمندشان می توانند از آن ها استفاده کنند.

به نظر می رسد که این روش جواب دهد چرا که این دسته از اپلیکیشن ها هنوز نتوانسته اند به طور آنچنانی توسعه پیدا کنند.

اما می توانند آینده ی روشنی داشته باشند و البته باعث افزایش فروش اسپیکر های هوشمند نیز شوند.

آمازون و توسعه اپلیکیشن های موسیقی

شرکت آمازون نیز در این زمینه برنامه هایی در سر دارد از این رو می توان گفت که شرکت آمازون باز هم پیشگام می باشد.

علاوه بر این ۷۱.۹ درصد از اسپیکر های هوشمند که در خانه های مورد استفاده قرار می گیرند ساخت شرکت آمازون هستند چرا که آمازون اکو و اکو دات دو سوم از سهم بازار را در اختیار خود قرار داده اند و دلیل آن، این است که اسپیکر های هوشمند این شرکت نسبت به سایر رقبای آن قدیمی تر هستند، درواقع جایگاه خود را در میان کاربران باز کرده اند.

مطالب مرتبط
سامسونگ از کدام محصول در کنار موبایل جدیدش رونمایی خواهد کرد؟

این مسئله در حالی است که ۱۸.۴ درصد از اسپیکر های تولید شده توسط شرکت گوگل در دسترس کاربران خانگی قرار دارند و درصد باقیمانده از این میزان یعنی ۹.۷ درصد سهمی است که به دیگر شرکت های تولید کننده ی اسپیکر های هوشمند تعلق دارد.

لازم است یادآوری کنیم که تمامی این ارقام تنها متعلق به کشور آمریکا می باشد.

براساس آمارهایی که به تازگی منتشر شده است در این اواخر با وجود اینکه اسپیکر های هوشمند آمازون جایگاه خاصی در بین کاربران دارند.

اما جدیدا کاربران ترجیح می دهند اسپیکر های هوشمند اکو دات و گوگل هوم مینی را خریداری کنند چرا که قیمت آنها نسبت به سایر اسپیکر های هوشمند کمتر می باشد.

گوگل هوم مینی توانسته است در مدت ۳ ماه فروش خود را از فروش گوگل هوم افزایش دهد و از آن پیشی بگیرد، همانطور که می دانید قیمت یک محصول برای اکثر کاربران جزء اولین اولویت ها می باشد.

مقایسه قیمت ها برای اقشار مختلف جامعه

احتمال داده می شود که افرادی که دارای درآمد متوسط رو به بالایی هستند به سمت خرید اسپیکر های هوشمند آمازون بروند.

اما در مقابل این افراد، آنهایی که دارای درآمد متوسط رو به پایینی هستند به سمت خرید اسپیکر های هوشمند گوگل بروند.

البته اسپیکر های هوشمندی که شرکت اپل نیز طراحی و تولید کرده است محصولی جذاب می باشد که احتمال می دهیم ۲۲ درصد از کاربران اسپیکر های هوشمند از این اسپیکر ها استفاده می کنند اما به دلیل قیمت بیشتری که این اسپیکر ها نسبت به اسپیکر های هوشمند سایر شرکت ها دارد کاربران ترجیح می دهند بیشتر از اسپیکر های هوشمند گوگل و آمازون استقبال کنند.

البته باید این مسئله را نیز در نظر بگیرید که اسپیکر هوشمند اپل به تازگی عرضه شده است و تا در میان کاربران جایگاه خود را پیدا کند مدتی زمان می برد .

البته آمار جهانی نیز بسیار بالا بوده و تنها ایالات متحده نیست که کاربران بالایی در زمینه اسپیکر هوشمند دارد.

هرگونه کپی برداری با نام وردنگار مجاز می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.