راه های از بین بردن پف کردگی چشم

0

اگر شما سعی می کنید که بهترین ظاهر را داشته باشید یا یک تغییر بزرگ در چهره خود ایجاد کنید، وجود چشم های پف کننده می تواند یک مشکل واقعی باشد. چشم های پف کرده می تواند به دلایل مختلفی از جمله آلرژی، استرس، عادات بهداشتی و ویژگی های طبیعی در شما ایجاد شود. اگر میخواهید پف کردگی را در چشمان خود کاهش دهید، راههای طبیعی و زیبایی برای انجام این کار وجود دارد . ممکن است برخی از تغییرات شیوه زندگی نیز وجود داشته باشد که شما می توانید با انجام آن ها  تورم را در اطراف چشم خود کاهش دهید. از آنجا که بدن هر فرد واکنش متفاوتی دارد، برخی از این روش ها ممکن است برای همه کار نکند. اگر یک روش یا محصول مفید نباشد، یک راه دیگر را امتحان کنید تا راه حلی که برای شما مناسب است را پیدا کنید.

استفاده از روش های طبیعی برای درمان پف چشم

۱- فشردهای سرد را روی چشم خود فشار دهید

یک دستمال را با آب سرد کاملا خیس کنید و سپس آن را در ناحیه زیر چشم خود قرار دهید و برای ۳-۵ دقیقه کمی فشار دهید. قبل از اینکه به خواب بروید، این فرایند را بر روی چشم دیگر تکرار کنید. ممکن است در طول شب کاهش پف کردگی را مشاهده کنید.

۲-کیسه های چای سرد را روی چشم خود قرار دهید

کیسه های چای را در آب گرم قرار دهید و سپس آنها را در طول شب در یخچال و فریزر قرار دهید. سپس کیسه های چای سرد را برداشته و آنها را به مدت ۳-۵ دقیقه روی چشم خود بگذارید. این روند را قبل از خواب هر شب برای یک هفته تکرار کنید و سپس مشاهده می کنید  پف کردگی چشمان شما کاهش پیدا می کند. اگر متوجه شدید که این روش کار می کند، هر شب از این روش استفاده کنید. کافئین موجود در کیسه چای، رگهای خونی را محدود می دهد که ممکن است پف کردگی را کاهش دهد.

مطالب مرتبط
چگونه با داشتن رابطه جنسی کاهش وزن داشته باشیم؟

 ۳-تکه های خیار را بر روی چشمان خود قرار دهید

آنتی اکسیدان ها در داخل خیار می توانند تورم را کاهش دهند. خیار را در یخچال قرار دهید تا بتوانید از آنها استفاده کنید. روی تخت دراز بکشید و برش های خیار را به مدت ۳۰ دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. هنگامی که اینکار را انجام دادید، ممکن است کاهش پف کردگی را مشاهده کنید.

استفاده از محصولات آرایشی

۱- از کرم زیبایی استفاده کنید

برخی از کرم هایی که حاوی رتینول، ویتامین C و ویتامین E هستند، می توانند تاریکی زیر چشم ها و چشم های پف کرده را بهتر کنند. کرم های مفید برای کاهش پف کردگی چشم ها را می توانید از فروشگاه ها یا به صورت آنلاین خریداری کنید. سپس، مقدار کمی کرم را با نوک انگشتان خود برداشته و به آرامی آن را به ناحیه زیر چشم خود بمالید. قبل از استفاده از هر مرطوب کننده یا کرمی برای صورت خود، دست های خود را با صابون و آب بشویید.

۲-پچ های خنک کننده را روی چشم خود قرار دهید

شرکت های لوازم آرایشی و بهداشتی، پچ های چشم را تولید می کنند که باعث کاهش تورم و پف کردگی می شوند. پچ های چشم خود را در یک یخچال قرار دهید و زمانی که آماده استفاده از آنها هستید، آنها را به کار برید. دراز بکشید و آنها را به مدت طولانی که طبق دستورالعمل نوشته شده بر روی چشم خود بگذارید.

۳- رول چوب خنک کننده یا رول یخ

رول های یخ و چوب خنک کننده به طور خاص برای کاهش پف کردگی زیر چشم ساخته شده است . ابتدا محصول را در فریزر یا یخچال قرار دهید و سپس آن را در ناحیه های متورم زیر چشم تان قرار دهید. دستورالعمل هایی را که همراه محصولات ارائه شده است بخوانید تا آن را به درستی به ناحیه زیر چشم تان اعمال کنید.

مطالب مرتبط
ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم و نحوه انجام آن

تغییر سبک زندگی شما

۱-به میزان مناسب بخوابید

خواب به ترمیم بدن شما کمک می کند و می تواند سطح پف کرده در اطراف چشم را کاهش دهد. به طور متوسط ​​بزرگسالان باید بین ۷ تا ۹ ساعت در شبانه روز بخوابند. سعی کنید زودتر به خواب بروید و برنامه ریزی کنید تا مقدار مناسب خواب را داشته باشید. اگر دچار مشکل خواب می شوید، می توانید ورزش کنید و حداقل ۴ ساعت قبل از خواب از مصرف کافئین خودداری کنید. تاریک کردن اتاق، کنار گذاشتن وسایل الکترونیکی و خنک کردن اتاق تا ۲۰ درجه سانتیگراد می تواند به خوابیدن شما در طول شب کمک کند.

۲- مقدار نمکی را که می خورید کاهش دهید

خوردن مقدار زیاد نمک موجب افزایش احتباس مایع می شود و می تواند چشم های پف کرده را ایجاد کند. با اجتناب از مصرف نوشیدنی هایی که دارای محتوای سدیم بالایی هستند، مصرف نمک را کاهش دهید. سعی کنید از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید و از مصرف غذاهای فرآوری شده یا بسته بندی شده پرهیز کنید.  پخت و پز در خانه به شما این امکان را می دهد تا مقدار نمک غذای خود را تنظیم کنید.

۳- سیگار کشیدن را ترک کنید

سیگار کشیدن می تواند خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین می تواند آب بدن شما را از بین ببرد. بعضی از افراد سیگاری با چشم های پف کرده بیدار می شوند، بنابراین اگر در حال حاضر می خواهید کار درست را انجام دهید، سیگار کشیدن را ترک کنید. داروها، پچ ها و درمان هایی وجود دارند که می توانند به شما در ترک سیگار کمک کنند.

۴-تمیز کننده صورت که استفاده می کنید را تغییر دهید

تمیز کننده های صورت مخصوص می توانند پوست شما را تحریک کنند و به پف کردگی چشم ها بیفزایند. تمیز کننده صورت ضد حساسیت ممکن است از تحریک ایجاد شده توسط سایر پاک کننده ها جلوگیری کند.

مطالب مرتبط
6 راهکار برای جلوگیری از سرزنش شدن توسط افراد ستیزه‌ جو

۵- آب بیشتری بنوشید

به طور متوسط مردان بزرگسال باید حدود ۱۵.۵ فنجان (۷.۷ لیتر) آب در روز بنوشند، در حالی که زنان بالغ معمولا باید حدود ۱۱.۵ فنجان (۲.۷ لیتر) آب در روز بنوشند. هیدراته  ماندن بدن در طول روز کمک خواهد کرد تا سیستم بدن شما تمیز شود و شب بتوانید راحت استراحت کنید. از مصرف زیاد آب قبل از خواب پرهیز کنید، زیرا که ممکن است شما نیاز به ادرار کردن در شب داشته باشید و این امر موجب برهم خوردن خواب شما می شود.

۶-  برای رفع آلرژی احتمالی دارو مصرف کنید

آلرژی می تواند پف کردگی را در چشمان شما بوجود آورد. اگر حساسیت دارید، مطمئن شوید که داروهای مناسب برای آن مصرف می کنید. اگر مطمئن نیستید که آلرژی دارید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که یک آزمایش آلرژی را انجام دهید و با پزشک مشورت کنید. از چیزهایی که باعث ایجاد آلرژی می شوند مانند گرده و حیوانات خانگی دور بمانید.

اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز می باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.