فیسبوک سازنده پردازنده ها، اسپیکر هوشمند و هدست واقعیت مجازی خواهد شد

0

فیسبوک پردازنده ساز می شود و حتی اسپیکر هوشمند و هدست واقعیت مجازی تولید می کند

شرکت فیسبوک در ابتدا با یک شبکه اجتماعی کار خود را آغاز کرد و بوسیله همین شبکه نیز توانست به محبوبیت بزرگی دست پیدا کند و موفقیت هایی را به خود اختصاص دهد.

در این بین کمپانی فیسبوک نیز قصد دارد به تولید کنندگان چیپست بپیوندند چرا که این کمپانی در حال پشت سر گذاشتن مراحل اولیه توسعه ی چیست هایی است که به نظر می رسد قصد دارد از  آنها در دیوایس ها و سرورهای خود استفاده کند . بنابراین با برنامه ریزی و تصمیم گیری این کمپانی برای قرار گرفتن در لیست تولید کنندگان چیپست این کمپانی به دنبال استخدام مدیری می باشد که مهارت کافی در زمینه ی سیستم های برچیپ سرتاسر یا فرمور ASIC و برنامه ریزی توسعه درایور داشته باشد .

فیسبوک با تولید چیپست خیلی بیشتر از قبل مستقل خواهد شد و دیگر به کمپانی های خارجی تولید کننده ی چیپست مانند کمپانی کوالکام وابسته نخواهد بود . علاوه بر این یکی دیگر از دلایلی که کمپانی فیسبوک قصد دارد جزء تولید کنندگان چیپست باشد این است که تمایل دارد با کمپانی های غول پیکر در این زمینه به رقابت بپردازد .

علاوه بر کمپانی فیسبوک که قصد دارد مستقل باشد و چیپست های مورد استفاده ی خود را خودش طراحی و تولید کند شرکت های دیگر نیز مانند اپل و گوگل و آمازون نیز چنین کاری را انجام داده اند چرا که در ابتدا شرکت اپل شروع به طراحی و تولید چیپست های دیوایس های آی او اس کرد و حتی در آینده ای نزدیک قصد دارد پردازنده هایی را براساس ویژگی ها و معیار های مورد انتظار خودش طراحی و تولید کند و از آنها به جای پردازنده های اینتل در مک بوک های خود استفاده کند ، علاوه بر این شرکت گوگل نیز مدتی است که طراحی و تولید چیپست های هوش مصنوعی خود را آغاز کرده است البته کمپانی آمازون نیز برای بهبود هوش مصنوعی دستیار صوتی هوشمند خود یعنی الکسا ، چیپست های هوش مصنوعی خود را توسعه داده است .

مطالب مرتبط
رونمایی سامسونگ از اسپیکر هوشمند Aurora

براساس گزارشات احتمال می دهیم چیپست هایی که در آینده فیسبوک آنها را طراحی می کند تنها در داخل خود کمپانی فیسبوک مورد استفاده قرار نگیرد به گونه ای که در آینده احتمال دارد شاهد یک اسپیکر هوشمند و یا یک هدست واقعیت مجازی باشیم . علاوه بر این یکی از زیرمجموعه های فیسبوک به نام آکلیس نیز می تواند از چیپست های تولید داخل این کمپانی استفاده کند و هدست خود را بهینه سازی کند ، البته همانطور که در جریان هستید کمپانی فیسبوک در این اواخر به جاسوسی از کاربران خود متهم شده است از این درصورتی که این کمپانی بخواهد چیپست های خودش را تولید کند و آنها را درون دیوایس های مختلف قرار دهد ، کاربران به چه شکلی می توانند با این مسئله کنار بیایند  و آن را بپذیرند .

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه فیسبوک در این زمینه چیست و آیا شاهد تولید چیپ خواهیم بود یا خیر.

منبع

اختصاصی سایت وردنگارهر گونه کپی برداری با ذکر نام منبع و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.