طرز تهیه کیک اسفنجی توت فرنگی ، کیک مناسب بهاری

0

طرز تهیه کیک اسفنجی توت فرنگی

حالا که کم کم فصل سرما را پشت سر می گذاریم و به روزهای بهاری و پس از آن تابستان گرم نزدیک می شویم بهتر است کمی هم غذاهای خنک و آرامش بخش بخوریم. ما معمولا در طول ماه های گرم برای خنک کردن خود از بستنی یا آبمیوه استفاده می کنیم، اما من دوست دارم یک دسر خنک جدید را هم امتحان کنم. دسر خنک مورد علاقه من کیک اسفنجی است!

بنابراین تصمیم گرفتم تا رسپی آن را با رسپی کیک فنجانی توت فرنگی که داشتم ترکیب کنم و به یک رسپی جدید برسم. نتیجه کارم واقعا شگفت انگیز بود!! یک  کیک لایه لایه خیس و خنک که با ژله پر شده و با یک کرم پنیری خوشمزه و توت فرنگی تازه که بر روی آن قرار گرفته پوشیده شده است!

این کیک درست همانند کیک اسفنجی است و با استفاده از ژله توت فرنگی  و کرم خنکی که بر روی آن قرار می گیرد، به کیک بی نظیری تبدیل می شود که می تواند باب طبع هر ذائقه ای باشد.

مواد لازم برای پخت کیک توت فرنگی

پودر کیک آماده ( یک بسته)
یک بسته کوچک ژله توت فرنگی
۱ فنجان آب گرم
۱ فنجان آب سرد
۱ بسته پنیر خامه ای نرم شده
۱ قاشق چایخوری وانیل
یک دوم فنجان پودر قند
۲ فنجان خامه زده شده خنک
۲ پیمانه توت فرنگی (خرد شده)

دستورالعمل پخت کیک اسفنجی توت فرنگی

پودر کیک اماده را درست همانطور که بر روی جعبه آن نوشته آماده کنید،

هنگامی که کیک پخت، یک چنگال را به درون آن فرو کنید و تمام کیک را سوراخ سوراخ کنید،

در حالی که کیک هنوز گرم است، با افزودن ۱ فنجان آب گرم و حل کردن پودر ژله و سپس اضافه کردن یک فنجان آب سرد، ژله خود را اماده نمایید و سپس این مایع را قاشق قاشق بر روی کیک بریزید و اطمینان حاصل کنید که مایع از طریق سوراخ هایی که با چنگال درست کرده بودید وارد کیک می شود. آن را به مدت ۴ ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود.
هنگامی که آماده شد، مخلوط پنیر خامه ای و پودر قند را در یک کاسه متوسط بریزید و وانیل را نیز به آنها اضافه کرده  و خوب هم بزنید و سپس خامه زده شده را نیز به آنها اضافه کنید.

مطالب مرتبط
دستور تهیه سیب زمینی شیرین سرخ شده با پیاز

خامه را بر روی سطح کیک بریزید و  سپس  توت فرنگی ها را بر روی ان قرار دهید. کیک را در یخچال بگزارید تا خنک شود و پس از آن به اسلایس های  کوچک برش داده و نوش جان کنید.

نوش جان…

اختصاصی وردنگار؛ هر گونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است

شاید دوست داشته باشید

طرز تهیه کیک شکلاتی

آموزش طرز تهیه کیک زغال اخته و لیمو + ارزش غذایی

آموزش طرز تهیه کیک مخملی قرمز یک دسر آمریکایی

آموزش طرز تهیه کیک فرشته لیمویی

آموزش طرز تهیه کیک قهوه سریع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.