۷ روش استفاده از روغن نارگیل برای رشد و ضخیم شدن مو

0

روغن نارگیل – نارگیل منبع  غنی از روغن، غذا، شیر نارگیل، آب نارگیل و دارو است. این محصول طبیعی از آسیا و آمریکای جنوبی می آید و در حال حاضر در همه جای جهان وجود دارد. اگر شما به دنبال یک راه حل کامل برای رشد طبیعی مو هستید، روغن نارگیل برای شما مناسب است.

به علت مزایای مختلف در بهبود سلامت، ایجاد زیبایی و یا حتی ایجاد انگیزه برای رشد مو،  به عنوان  یک ماده”فوق العاده” شناخته م یشود. در این مقاله، موثرترین روش ها و مزایای شگفت انگیز استفاده از روغن نارگیل را برای رشد و ضخامت مو، معرفی می کنیم. امیدواریم که این اطلاعات  در مورد روغن نارگیل، به شما کمک کند تا موهایی داشته باشید که آرزویش را دارید.

همه چیز درباره روغن نارگیل

همانطور که از نامش پیداست، این روغن از نارگیل ها استخراج می شود. برای تبدیل آنها ازحالت جامد به مایع، باید به آن حرارت دهیم. روغن نارگیل غنی از چربی اشباع شده است. به این معنی که مردم هنگام استفاده از این روغن باید محتاط باشند، زیرا اگر مقدار زیادی از آن مصرف کنید، باعث افزایش کلسترول LDL ( کلسترول بد)می شود که منجر به بیماری قلبی می گردد. با این حال، دارای اسید لوریک است که نقش مهمی در افزایش کلسترول HDL – نوع کلسترول خوب دارد. بنابراین، بهتر است همیشه مقدار متوسطی از روغن نارگیل را استفاده کنید. به غیر از مراقبت از مو، روغن نارگیل  به عنوان یک راه حل مفید برای از دست دادن چربی شکم، ایجاد زیبایی و بهبود سلامت شناخته شده است. بسیاری از مردم آسیای جنوبی از این روغن، به عنوان یک عنصر اصلی در رژیم غذایی خود استفاده می کنند.

آیا روغن نارگیل، برای رشد مو خوب است؟

تمام عوامل داخلی و خارجی مانند آلودگی، مضرات نور خورشیدو مشکلات داخلی بدن، تاثیر منفی بر رشد مو دارند و باعث ضعیف شدن موهای شما  یا حتی ریزش آنها می شوند. هنگامی که می خواهیم با این مسائل مقابله کنیم، اغلب به برند های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی توجه می کنیم.

با این حال، این محصولات شامل بسیاری از مواد شیمیایی هستند که ممکن است وضعیت موهای شما را بدتر کنند و آنها نیز بسیار گران هستند. در واقع، هیچ چیز نمی تواند جای محصولات طبیعی را بگیرد و روغن نارگیل یکی از بهترین هدیه های طبیعی برای تغذیه مو است.

روغن نارگیل سرشار از مواد مغذی است که نه تنها برای بدن بلکه برای پوست سر نیز مفید است. این روغن دارای مواد معدنی، چربی، آهن و پتاسیم است که باعث می شود موها قوی و سالم باشند. علاوه بر این، یک راه خوب برای جلوگیری از خارش پوست سر به علت وجود آنتی اکسیدان ها و عناصر ضد قارچی است.

مزایای روغن نارگیل برای رشد مو و ضخامت آن

روغن نارگیل یک عنصر ضروری برای رشد موها بطور طبیعی است.مزایای این روغن در رشد و ضخیم شدن موها را در زیر عنوان می کنیم:

روغن نارگیل بهتر از روغن جامد و روغن آفتابگردان، می تواند به حفظ پروتئین در مو، کمک کند . اگر موهای شما به اندازه کافی پروتئین نداشته باشند، ضعیف، شکننده و خشک می شوند. علاوه بر این، کمبود شدید پروتئین می تواند باعث ریزش مو شود.

مطالب مرتبط
درماتیت اسپونژیوتیک چیست؟ علائم و راه های پیشگیری و درمان

روغن نارگیل حاوی اسیدهایی مانند اسید کاپریک، اسید لینولئیک و اسید لوریک است که به حفظ رطوبت در مو کمک می کند، ریشه های مو را تقویت می کند و حالت ارتجاعی موهای شما را بیشتر می کند.

همچنین دارای مواد مغذی مانند ویتامین E، K و آنتی اکسیدان ها است که به تغذیه مو، نرم تر شدن، ضخیم تر شدن و شفاف تر شدن موها کمک می کند.

روغن نارگیل با نفوذ به فولیکول های مو و ایجاد رطوبت در مو و پوست سر، رشد مو را افزایش می دهد.

هنگامی که پوست سر خود را به آرامی با روغن نارگیل ماساژ می دهید، اطمینان حاصل کنید که مواد مغذی موجود در این روغن، به تمام منافذ و پوست سر می رسد، شما همچنین با این کار، به بهبود گردش خون نیز کمک می کنید.

استفاده از آب لیمو و روغن نارگیل برای رشد مو

ویتامینC  موجود در لیمو ،باعث سم زدایی از  پوست سر می شود و کمک می کند تا شوره سر و چربی بیش از حد موها، از بین برود و موهارا روشن تر می کند. ترکیب روغن نارگیل و آب لیمو رشد موها را تحریک می کنند،  از سفید شدن موها جلوگیری می کنند و باعث نرمی آنها می شوند استفاده از این دو ماده دشوار نیست و فقط باید این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

روغن نارگیل را با آب لیمو به نسبت ۲ به ۱ مخلوط کنید.

این مخلوط را روی پوست سر بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

مو ها را شانه یزنید و  به مدت ۲ ساعت یا یک شب اجازه دهید بر روی سرتان بماند.

سپس ، موها را  با شامپوی ملایم شستشو دهید.

شما همچنین می توانید بعلت وجود اسید در لیمو که ممکن است موها را تحریک کند، روغن زیتون، روغن بادام یا روغن کرچک  را جایگزین آب لیمو کنید.

روغن نارگیل

استفاده از روغن آووکادو و نارگیل برای رشد مو

آووکادو ،علاوه بر اینکه میوه ای خوشمزه و مغذی است، درمان فوق العاده ای برای پوست و مو نیز است. آوکادو غنی از ویتامین های A، E وB5، بیوتین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری است که موهای شما برای رشد، به آنها نیاز دارند. در عین حال، درمان مو با آووکادو کمک می کند تا مو مرطوب بماند و همچنین باعث اصلاح و تقویت مو می شود. مواد معدنی موجود سبب استحکام مو شده و از شکنندگی مو جلوگیری می کند.

دستور العمل

  • اول، شما باید مقدار کمی روغن نارگیل را گرم کنید.
  • دوم اینکه با نیمی از آووکادوی رسیده که پوره کرده اید، مخلوط کنید. می توانید از  یک مخلوط کن استفاده کنید یا به صورت دستی آنها را با یک قاشق مخلوط کنید
  • سوم، این مخلوط را روی موهای خود بگذارید و حدود ۵ دقیقه ماساژ دهید.
  • در نهایت، آن را برای مدت ۱۵ دقیقه روی موهای خود نگه دارید و بعد آن را با شامپو بشویید.
  • این درمان را سه بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتایج را بدست آورید
مطالب مرتبط
روغن گل یاس: درمانی برای جوش و لکه های آبله مرغان

استفاده از عسل و روغن نارگیل برای رشد مو

مزایای روغن نارگیل و عسل می توانند تفاوت های باور نکردنی در حفظ موهای سالم و محکم داشته باشند. همانند روغن نارگیل، عسل منبع غنی از آنتی اکسیدان است که مانع از آسیب رسیدن به مو و حفظ آن می شود. علاوه بر این، یک نرم کننده بسیار عالی است. رطوبت  موهای شما را تامین می کند و شکنندگی موها را کاهش می دهد که یکی از دلایل رشد آهسته مو است.

یکی از ویژگی های عمده عسل این است که دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری است. این مواد می توانند عفونت و دیگر شرایط مانند اگزما، پسوریازیس و شوره سر را از بین ببرند. به غیر از این، عسل همچنین فولیکول های مو  را تمییز و محکم کرده و مو را تقویت می کند و به طور همزمان باعث رشد موها از فولیکول های غیر فعال می شود.

دستور العمل

  • در مرحله اول، مقدار مساوی از روغن نارگیل و عسل را مخلوط کنید.
  • سپس آنها را با استفاده از مایکروویو یا اجاق گاز، در حدود ۱ دقیقه گرم کنید.
  • پس از آن، پوست و مو را با این مخلوط ماساژ دهید و حداکثر ۴۰ دقیقه آن را روی سر خود بگذارید.
  • در آخر، سر خود را  با شامپویی ملایم شستشو دهید.
  • این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.
  • اگر می خواهید فواید بیشتری به دست بیاورید، می توانید به این مخلوط چند قطره نعناع  یا آب لیمو اضافه کنید.

استفاده از انگور فرنگی هندی و روغن نارگیل برای رشد مو

انگورفرنگی هندی یا Amla درختی مقدس در هند است و به این علت مقدس شمرده می شود که مزایای مختلفی در درمان بیماری ها دارد.  این ماده دارای مقدار بالایی ویتامین C، مواد معدنی و ویتامین هایی مانند آهن، فسفر، کلسیم و کاروتن است. علاوه بر این، Amla همچنین یک ماده قوی سرشار از آنتی اکسیدان است.

در رابطه با تغذیه مو، هم روغن نارگیل و هم انگورفرنگی هندی، دارای مزایای مشابهی از جمله ارائه مواد مغذی ضروری به مو، جلوگیری از ریزش مو و  سفید شدن مو، از بین بردن شوره سر و درمان عفونت های پوستی است. بنابراین،  ترکیبی از این دو محصول طبیعی، باعث نتایج شگفت انگیزی برای رشد مو می شود.

دستور العمل

  • ابتدا، دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را ذوب کرده و  با یک قاشق غذاخوری انگور خشک مخلوط کنید.
  • سپس ۵ دقیقه  آن را بجوشانید و منتظر بمانید تا سرد شود.
  • پس از آن، مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید یک شب بر روی سرتان بماند.
  • صبح روز بعد، سر را با شامپو یی طبیعی شستشو دهید.
  • شما باید این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

استفاده ازشامپو و روغن نارگیل برای رشد مو

همراه با استفاده از محصولات طبیعی شما همچنین می توانید روغن نارگیل را با شامپوی مورد علاقه خود مخلوط کنید تا موها، پوست سر و فولیکول ها را تحریک کنید و میزان ریزش مو را کاهش دهید. این روش، بسیار ساده است.

مطالب مرتبط
تاثیر لیزر درمانی در لیفت صورت و کاهش افتادگی پوست

دستورالعمل

  • روغن نارگیل و شامپوی معمولی خود را به یک اندازه مخلوط کنید.
  • آن را روی پوست و موی خود بزنید و چند دقیقه بگذارید تا بماند. این کار کمک خواهد کرد که تمام مواد مغذی روغن نارگیل، جذب موها شوند.
  • در آخر موهایتان را با دقت شستشو دهید تا از مسدود شدن منافذ مو بعلت استفاده از روغن نارگیل جلوگیری شود.

استفاده از نرم کننده و روغن نارگیل برای رشد مو

نه تنها ترکیب روغن نارگیل با شامپو، بلکه ترکیب این روغن و نرم کننده نیز مزایای قابل توجهی از  جمله شفافیت و نرمی موها را به ارمغان می آورد.

دستور العمل

  • چهار قاشق غذا خوری از نرم کننده محبوب خود را با سه قاشق  غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید.
  • این مخلوط را به موهای خود بمالید و ریلکس باشید.
  • این ترکیب را همانند نرم کننده معمولی خود استفاده کنید.

استفاده از روغن نارگیل برای رشد مو

اگر وقت زیادی برای مراقبت از موهای خود نداشته یا مواد لازم را در اختیار ندارید، فقط از روغن نارگیل می توانید برای رشد و ضخیم شدن موهایتان استفاده کنید.

دستورالعمل

  • ابتدا، روغن نارگیل را گرم کرده و به شکل مایع درآورید.
  • در مرحله دوم، موهای خود را با آب گرم بشویید.
  • سپس، روغن نارگیل را به پوست سر خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا گردش خون را تحریک کند.
  • پس از آن، موهای خود را شانه کنید و اجازه دهید تا یک شب روغن روی سرتان بماند.
  • صبح روز بعد سر خود را با آب گرم و شامپویی کاملا طبیعی بشوئید.
  • از نرم کننده استفاده نکنید زیرا مزایای روغن نارگیل ، مشابه نرم کننده است.

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از روغن نارگیل برای رشد مو

در فرایند استفاده از روغن نارگیل برای رشد و ضخامت مو، شما باید از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنید. روغن نارگیل ویرجین یک ماده بسیار سنگین است و فقط مقدار کمی از آن می تواند نتایج خوبی در بر داشته باشد. حتی روغن های سبک تر  نیز باعث چرب شدن موهای  شما میشود در صورتیکه به اندازه کافی مصرف کنید.

با این حال، اگر موهای شما خیلی آسیب دیده باشند، می توانید بیشتر از این روغن استفاده کنید، اما به میزان محدود. اگر موهای خود را هر روز با شامپو شستشو دهید، انباشتگی چربی در پوست سر خود ندارید اما برعکس، اگرفقط چند روز در هفته سر خود را با شامپو می شوئید، ممکن است بخواهید تلاش بیشتری در از بین بردن روغن بیش از حد از پوست خود، انجام دهید.

در بالا لیستی از فواید استفاده از روغن نارگیل برای رشد و ضخامت مو را ذکر کردیم. روغن نارگیل حاوی بسیاری از مواد مغذی است. بنابراین، در بهبود سلامت و زیبایی، فواید و مزایایی دارد. با این وجود، اگر بیش از حد استفاده کنیم، عوارض جانبی نیز به همراه دارد.

 اختصاصی وردنگار – هرگونه کپی برداری با نام و لینک دهی مستقیم مجاز است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.